Tanie ogrodzenia

  • Jedna z głównych zasad handlu brzmi, że zawsze należy się targować. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i kontrahentów biznesowych. W przypadku tych pierwszych zawsze warto pytać o rabat.Większość producentów ogrodzeń przewiduje specjalne promocje dla swoich klientów.
    Oczywiście należy o nie pytać we własnym zakresie. Żaden producent ogrodzeń nie będzie sobie odbierał dodatkowego zarobku. Jeżeli klient nie wykazuje chęci otrzymania rabatu, to go po prostu nie dostanie. Stare przysłowie mówi również - kto pyta, nie błądzi. Nawet zapłacenie paruset złotych mniej, zmieni nieco koszt całej inwestycji. Pieniądze zaoszczędzone w ten sposób można z powodzeniem wydać na inne niezbędne elementy, jak choćby dobry markowy zamek do bramki.

     Sprawa ta wydaje się dość oczywista, ale warto było o niej wspomnieć.

    Inaczej wygląda natomiast kwestia współpracy ze stałymi kontrahentami. Ci mają najczęściej rabat wynegocjowany w czasie "pierwszych rozmów". Niewielu z nich zdaje sobie z tego sprawę, że upust ten nie jest wcale taki oczywisty. Częstokroć bowiem, to właśnie klient indywidualny jest w stanie wynegocjować lepszą cenę na zakup ogrodzenia, niż stały współpracownik. Można się o tym przekonać na własnej skórze. Jest to bardzo łatwe do sprawdzenia. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Gdy ktoś chce zostać moim kontrahentem na stałe, to znaczy, że jest w pewien sposób ode mnie uzależniony. Producenci bardzo często wykorzystują tą taktykę. Z takim kimś mogę negocjować po swojemu. Stały rabat na zakup ogrodzeń zaburza podstawową zasadę, o której wspomniałem na początku niniejszego wpisu. Nie ma tu bowiem możliwości na jakiekolwiek negocjacje. Coraz większa konkurencja na rynku ogrodzeń wymusza na ich producentach dbałość o swoich kontrahentów. Nikt z nich nie chce bowiem stracić stałego współpracownika. Właśnie dlatego opłaca się co jakiś czas weryfikować, czy otrzymany niegdyś rabat, nadal nim jest.
     
    Copyright 2010 Ogrodzenia